Logo of beeldmerk

Een belangrijk onderdeel van een huisstijl is het logo. Soms is dat gewoon de titel van de organisatie opgemaakt in een font en kleur in de huisstijl. Soms een bijzonder ontwerp dat als beeld herkenbaar is.

Een logo kan eenvoudig zijn. Soms is het een echt kunstwerkje waar we met plezier naar kijken. Beide is mogelijk maar het meest belangrijke is dat het past bij de organisatie en het mag zeker niet de mensen op het verkeerde been zetten.

Meerdere varianten van een logo

Omdat een logo niet altijd in hetzelfde stramien past is het handig om van een logo enkele varianten te kunnen gebruiken. Een staand logo kan bijvoorbeeld heel mooi zijn, maar als het in de vorm van een liggende foto moet worden geplaatst blijft daar weinig van over. Het is vaak ook handig om een logo te hebben dat ook als klein beeldmerk of icon goed werkt. Op diverse social media is het een ‘must’ om een goed herkenbaar beeld te kunnen plaatsen zonder tekst.

Aanpassen logo voor nieuwe toepassingen.

Natuurlijk in stijl ontwerpt nieuwe logo’s en maakt bestaande logo’s geschikt voor meerdere toepassingen.

logo ontwerpen natuurlijkinstijl

Schilder, aannemer of financieel adviseur?

Is de naam van uw bedrijf Schilder omdat de eigenaar zo heet? Dan is dat een logische naam. Maar is Schilder een aannemersbedrijf of doet het iets met financiēn, dan is een verfkast als logo niet erg handig. Dat laat niet zien wat het bedrijf doet.

Voor de kennisbank bio-based en circulair bouwen heb ik van een bestaande website de nodige logo’s gemaakt om overal mee voor de dag te kunnen komen.

I