Groen

Waarom?

Ik geloof dat een bedrijf dat een dienst of product wil verkopen zichtbaar moet zijn en een goed verhaal moet hebben om anderen te overtuigen om zijn dienst of product te kopen. Ik vind het mooi om daarbij te helpen als het gaat om zaken die de wereld een stukje beter maken.

Het gaat er mij om, om samen met diegene die geloven dat de wereldeconomie moet veranderen van fossiel naar duurzaam, iets moois neer te zetten. Daarvoor is niet alleen het product of dienst van belang maar ook de presentatie, de begrijpelijkheid en de zichtbaarheid. Samen kunnen we een verschil maken.

Ik werk daarom graag en met meer gedrevenheid voor organisaties die groene producten maken of MVO belangrijker vinden dan voor de commercie.

Hoe?

Ik wil een verschil maken voor een beter milieu en wil bedrijven en organisaties die dat ook willen helpen om hun product of dienst ‘op de kaart’ te zetten en te verkopen. Ik geloof dat ik hierin kan bijdragen met mijn kennis en ervaring op het gebied van (web)design en informationele ergonomie (kennis van hoe een gebruiker informatie ‘leest en daarnaar handelt’).

Voor wie?

Voor startende ondernemingen en kleine organisaties is het vaak lastig om zichtbaar te zijn op internet en een product of dienst goed en duidelijk te presenteren voor potentiele klanten. Dat hoeft niet door duur te doen en veel geld uit geven. Door effectief de juiste middelen in te zetten en zelf de touwtjes in handen te houden kan dat ook met weinig middelen.

Ik zoek samen met de klant naar de voor hem beste oplossingen. En maak graag presentaties vanuit wensen van de klant (het bedrijf/organisatie) en de kennis over zijn/haar klanten en hoe consumenten iets bekijken in het algemeen. Zo dat de klant meer wil weten.

Wat?

Website

Een websitebezoeker kijkt vooral, leest de belangrijkste kop of headline en leest vaak de rest van de inhoud niet. Mijn taak is het om de bezoeker te laten lezen, de volgende pagina te openen en contact op te nemen met de organisatie of het product te kopen.

Een website moet geen statisch ding zijn als je blijvend bezoekers wil trekken. Regelmatig nieuwe informatie laten zien is van levensbelang voor een goede vindbaarheid (google zoekmachine). Het is ook handig als de informatie die erop staat door de eigenaar of iemand uit de organisatie makkelijk kan worden aangevuld en aangepast. Daarom wil ik in samenspraak met de eigenaar bekijken wat voor hem handig is voor het updaten van de content (inhoud). Duurzaam betekent langer houdbaar.

WordPress is universeel een heeft een uitstekend content managementsysteem. Daarom werk ik graag met WordPress voor de basis. Aanpassingen op standaard vormgeving kan ik maken met mijn kennis van HTML.

Presentatie

Een lezing, presentatie of voordracht is er voor om mensen te informeren maar ook om op een effectieve manier te laten zien dat wat je organisatie is, wat het product kan en waarom het product of de dienst beter is dan andere. Een mooie, verassende presentatie (met interactie) te maken kan het verschil maken als het beklijft bij de toehoorder! Ik kan met de aangeleverde ideeën en teksten aan de slag om een goed verhaal neer te zetten waar de toehoorder actief bij betrokken wordt. Afhankelijk van de setting kan bijvoorbeeld worden gekozen voor een powerpoint-, poster- of video- presentatie.

Huisstijl

Een huisstijl is belangrijk om herkenbaar te zijn en een consument of klant op een prettige manier te laten zien wie je bent. Door beeld (logo), gebruik van kleuren, een aanspreekvorm en taalniveau die past bij de klant/consument.  Een brief, een nota en een visitekaartje zijn vormen die we kennen. Maar ook een mail en digitaal verspreide informatie horen hier bij. Voor al die zaken kan ik logo’s, kleurenschema’s, taaltips of een handboek aanleveren. Niet om in de kast te zetten maar om te gebruiken zodat de klant in een oogopslag ziet met welk bedrijf hij/zij te maken heeft en ongemerkt waardering heeft voor jouw organisatie.